Vezi categoriile

Cum să strângeți cureaua trapezoidală de antrenare a unei cositoare? Care este cauza derapajului?

După multe luni de utilizare a mașinii de tuns iarbă fără întreținere regulată, se poate întâmpla uneori ca mașina de tuns iarbă să înceapă să alunece. Ulterior, mașina de tuns iarbă nu se descurcă bine la deplasarea în deal, uneori are o problemă la transportul unui coș plin de iarbă.

Majoritatea mașinilor de tuns iarba sunt antrenate de o curea trapezoidală care merge de la arborele motorului din șasiu deasupra lamei, la cutia de viteze cu ambreiaj, în spatele mașinii de tuns iarba. Această curea este adesea folosită ca variator la mașinile de tuns iarba cu transmisie reglabilă, atunci când transmisia este schimbată prin reglarea raportului scripeților. Avantajele folosirii unei curele pentru conducerea mașinilor de tuns iarbă sunt mai mult decât evidente, principalul plus este fiabilitatea, greutatea redusă și costurile minime de întreținere. Cu toate acestea, cureaua, ca și anvelopele de exemplu, este supusă uzurii în timp, așa că este necesară înlocuirea ei din când în când. Pentru funcționalitatea fiabilă a curelei de pe scripete, este important ca scripeții să fie aliniați. Cauza ocazională a căderii curelei este slăbirea unuia dintre scripeți și deplasarea acestuia de-a lungul axei. Recomandăm însă ca reparația si reglarea scripeților să fie făcute la un service profesionist, deteriorarea ulterioara a masinii de tuns iarba cauzată de intervenția neprofesionistă, în reglarea scripeților poate duce la pierderea garanției.

Cu toate acestea, o cauză adesea neglijată a alunecării este reglarea slabă a ambreiajului. Majoritatea motocositoarelor Hecht folosesc un ambreiaj conic, în timp ce anumite modele Hecht folosesc ambreiajul francez GT 300 Synchro. Ambreiajul conic obișnuit trebuie reglat din când în când pentru o funcționalitate corespunzătoare, reglarea lui se face pur și simplu cu șurubul de strângere de pe cablul Bowden al unității, care este folosit pentru a controla ambreiajul folosind o pârghie de pe mâner.

Cutia de viteze GT 300 Synchro menționată mai sus elimină posibilitatea de alunecare a ambreiajului datorită designului său. Aici, ambreiajul conic este folosit doar la pornire pentru a egaliza cuplul. După pornire, se activează ambreiajul dințat, ceea ce nu numai că previne alunecarea, dar și economisește și crește durata de viață a ambreiajului conic.

Dacă nu este posibil să împiedicați alunecarea căruciorului prin simpla reglare a șurubului, este indicat să vizitați unul dintre service-urile profesioniste.

 

Înapoi la pagina anterioară