Vezi categoriile

Returnarea bunurilor în termen de 14 zile

Stimați clienți, pe această pagină vom încerca să explicăm mai detaliat opțiunile de returnare a mărfurilor în termenul legal de 14 zile.

  • Care este scopul acestei perioade de 14 zile?

    Dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare în termen de 14 zile fără a indica un motiv a fost introdus din cauza imposibilității de a încerca și inspecta bunurile în timpul achiziției folosind mijloace de comunicare la distanță. Prin urmare, această perioadă de 14 zile este menită să ofere clientului aceste opțiuni în același mod în care le-ar putea face personal într-un magazin fizic. În niciun caz, această perioadă nu trebuie utilizată pentru a împrumuta bunuri în scopuri proprii.

  • În ce circumstanțe apare dreptul de a returna bunurile în termen de 14 zile de la cumpărare?

    În cazul în care contractul de cumpărare este încheiat folosind mijloace de comunicare la distanță, adică folosind un magazin online, cumpărătorul are în conformitate cu OUG nr34/2014, dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare fără a indica un motiv în termen de 14 zile calendaristice de la primirea mărfii. În același timp, comanda nu trebuie încheiată cu un număr de identificare.

    Prevederile OUG nr34/2014 privind retragerea din contractul de cumpărare, însă, nu se aplică bunurilor rezervate prin intermediul site-ului și ulterior achiziționate într-unul dintre magazinele noastre fizice HECHT - specialist în grădină. Într-un astfel de caz, contractul de cumpărare nu se negociază la distanță, se negociază doar într-un magazin fizic, la fel ca și la o achiziție obișnuită.

  • Când începe această perioadă de 14 zile și când se termină?

    Perioada legală de 14 zile pentru returnarea mărfurilor intră în vigoare în ziua primirii mărfurilor. Deci, dacă comandați bunuri în magazinul nostru, de exemplu, joi și le primiți vineri, perioada de 14 zile intră în vigoare vineri și durează pentru următoarele 14 zile calendaristice (nu lucrătoare!). În cazul în care sfârșitul acestei perioade cade într-o sărbătoare sau un weekend, următoarea zi lucrătoare este considerată ultima zi de valabilitate.

  • Până când trebuie să returnez bunurile și să informez despre retragerea din contractul de cumpărare?

    Dacă decideți să utilizați termenul de 14 zile pentru returnarea mărfurilor, trebuie să informați vânzătorul despre acest fapt în scris cel târziu în ultima zi a acestui termen - în cazul transmiterii deciziei prin poștă, este necesar ca scrisoarea odată cu decizia să fie transmisă vânzătorului cel târziu în ultima zi a termenului de 14 zile pentru returnarea mărfurilor.Retragerea poate fi trimisă și prin e-mail, de preferință sub formă de copie semnată cu fotografie.

    Bunurile achiziționate trebuie returnate după retragerea din contract cât mai curând posibil, adică fără întârzieri inutile, dar nu mai târziu de 14 zile de la retragerea din contract.

  • Unde să trimiteți mărfurile? Ce să adaugi la livrare?

    Puteti trimite marfa achizitionata in magazinul nostru online la oricare dintre filialele noastre HECHT - specializate in gradina (listă sucursale) sau le puteti preda direct magazinului. Bunurile achiziționate din magazinul nostru electronic nu pot fi returnate în magazinele partenerilor și distribuitorilor noștri autorizați, nu sunt filiale ale HECHT - specialistul în grădină.

    Împreună cu bunurile pe care le-ați achiziționat în baza contractului de cumpărare, în cazul în care mărfurile sunt trimise de către transportator, trebuie depusă o decizie scrisă de retragere din contractul de cumpărare (descărcabilă aici). În cazul returnării personale a bunurilor, această retragere poate fi scrisă pe loc. Desigur, este de asemenea recomandabil să furnizați dovada achiziției, astfel încât să putem potrivi și să procesăm solicitarea dvs. cât mai curând posibil.

  • În ce stare trebuie să fie bunurile returnate?

    Marfa poate fi returnată in orice stare, însă este necesar să rețineți că vânzătorul poate deduce din suma ce va fi returnată, costurile necesare pentru repunerea mărfii la vanzare. Prin urmare este indicat să puneți bunurile înainte de a le returna într-o stare cât mai apropiată de starea în care ați primit bunurile la cumpărare.

    Dacă, de exemplu, ambalajul lipsea din mărfurile returnate, vânzătorul are dreptul de a cere compensații financiare pentru costurile asociate obținerii unui nou ambalaj. În același mod, în cazul în care marfa este deteriorată sau prezintă urme de uzură, vânzătorul are dreptul de a deduce din suma de returnat o sumă care va corespunde uzurii sau deteriorarii produsului înapoiat. Suma care va fi returnată cumpărătorului pentru produs este întotdeauna evaluată individual pentru fiecare produs.

    Prin urmare, mărfurile pot fi returnate fără ambalaj și pot fi folosite.

    Exemplu:

    Dacă se dorește returnarea, de exemplu, a mobilierului de grădină, dintr-un set de 4 scaune și o masă fără ambalajul original, în timp ce mesei îi lipsește un picior, vânzătorul are dreptul să ceară despăgubiri pentru repararea mesei și găsirea unui ambalaj nou.

    Dacă se retunează setul de mobilier fără deteriorare vizibilă și în ambalajul original, aproape sigur se va rambursa întreaga sumă pe care a plătit-o clientul pentru produs.

  • Când voi fi rambursat?

    Vă vom trimite banii pentru mărfuri (în modul convenit) cât mai curând posibil, nu mai târziu de 14 zile de la retragerea din contract, dar nu înainte ca bunurile returnate să fie livrate înapoi la departamentul nostru de reclamații (sau înainte de a dovedi că bunurile returnate ne-au fost deja trimise). In acest caz, costurile de returnare a bunurilor sunt suportate de cumparator. Consumatorul are, de asemenea, dreptul la rambursarea taxelor de livrare pe care le-a plătit la achiziționarea bunurilor - dar aici suma este returnată în funcție de prețul cel mai mic posibil pentru care bunul ar fi putut fi livrat.

  • Ce bunuri nu pot fi returnate?

    Prin lege, consumatorul nu se poate retrage din contract în special:

    1. privind prestarea de servicii, dacă acestea au fost îndeplinite cu acordul său expres, prealabil, înainte de expirarea perioadei de retragere din contract și întreprinzătorul a informat consumatorul înainte de încheierea contractului că într-un astfel de caz, nu are dreptul de a se retrage din contract,
    2. privind furnizarea de bunuri sau servicii, al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară, indiferent de voința antreprenorului, și care pot apărea în perioada de retragere din contract,
    3. despre livrarea băuturilor alcoolice, care pot fi livrate numai după treizeci de zile și al căror preț depinde de fluctuațiile pieței financiare independente de voința antreprenorului,
    4. privind livrarea de bunuri care au fost modificate conform dorințelor sau necesităților consumatorului,
    5. privind livrarea mărfurilor perisabile, precum și a mărfurilor care au fost amestecate iremediabil cu alte bunuri după livrare,
    6. asupra reparațiilor sau întreținerii efectuate la locul desemnat de consumator la cererea acestuia; cu toate acestea, acest lucru nu se aplică în cazul unor reparații ulterioare, altele decât cele cerute, sau al livrării de piese de schimb, altele decât cele cerute,
    7. privind livrarea mărfurilor în ambalaje închise, pe care consumatorul le-a scos din ambalaj și din motive de igienă nu este posibilă returnarea acestora,
    8. despre livrarea unei înregistrări audio, video sau a unui program de calculator, dacă ambalajul original a fost desfăcut,
    9. despre livrarea de ziare, periodice sau reviste,
    10. despre cazare, transport, catering sau folosirea timpului liber, dacă întreprinzătorul prestează aceste servicii în perioada specificată,
    11. încheiat în baza unei licitații publice în conformitate cu legea care reglementează licitațiile publice, 
    12. despre livrarea de conținut digital, dacă acesta nu a fost livrat pe un suport tangibil și a fost livrat cu acordul prealabil expres al consumatorului înainte de expirarea perioadei de retragere și antreprenorul a informat consumatorul înainte de încheierea contractului că, într-un astfel de caz, acesta nu are dreptul de a se retrage din contract.

    Excepție fac cazurile în care retragerea din contract este convenită în mod expres.

  • Documente de descărcat

    Formular de retragere din contractul de cumpărare (docx)